Startweekend 24 & 25 september

Startweekend 24 en 25 september Aan Tafel

“Het startweekend was toch op 3 en 4 september?” Is misschien uw eerste reactie. Dat klopt, maar helaas was het voor de kleine startweekend-commissie niet meer mogelijk om het goed te organiseren. Daarom hebben we er helaas voor moeten kiezen om het startweekend te verplaatsen naar het laatste weekend van september. We beseffen dat het verplaatsen van zo’n weekend niet wenselijk is en dat het ten koste kan gaan van andere afspraken. Excuus daarvoor. We hopen dat we met het verplaatsen ook dat we tot een goede uitvoering van alle plannen kunnen komen.

We hebben nu de volgende plannen:

Zaterdag 24 september:

• 13.30 uur vertrek vanaf het Verenigingsgebouw van de kinderkerk en tienerkerk naar het eiland van Maurik. We gaan eerst naar Gerrit en Coline den Otter. Daar ligt de boot klaar om ons naar het eiland te brengen. We gaan daar zwemmen en / of leuke spelen en andere dingen doen.
  • 17.30 uur Aan Tafel: Maaltijd in het Verenigingsgebouw
  • 18.00 – 18.15 uur gaan de leiding en kinderen van de kinderkerk naar huis
  • Indien er voldoende enthousiasme is vanuit de tieners om na het programma van 13 30u tot 18.00u/18.15u ook nog deel te nemen aan een avondprogramma, dan is dat zeker het overwegen waard. Voor vragen en aanmelding kun je terecht bij Engelina: 06 17127772

Zondag 25 september: voor iedereen

10.00 uur “Kerkcafé aan tafel”

Dit jaar wordt startzondag om 10:00 uur geopend met een Kerkcafé. In het vorige Contactblad heeft André van Garderen erover geschreven. Hierbij worden de rijen met stoelen omgewisseld voor tafels met stoelen. Langs de kant staan tafels waarop de High Tea  klaar staat. Je kunt dus van tevoren met een gerust hart licht ontbijten of het eten even uitstellen. De dienst start met de normale opening van Bemoediging en Groet en lied 388 ‘Voor ieder van ons een plaats aan de tafel.’ Daarna wisselen praten over stellingen en liederen elkaar af. De stellingen hebben een raakvlak met het jaarthema van de PKN “Aan tafel”  en een actualiteit, er zijn speciale stellingen voor de tieners. Ondertussen kun je genieten van de High Tea. Halverwege de dienst is er een leuke quiz (Kahoot) en een overdenking. De kinderkerk heeft een eigen kinderkerkcafé in het Verenigingsgebouw. Het wordt een zondagochtend waar geloof, High Tea en boeiende gesprekken samen komen, een mooi begin van een nieuw actief kerkelijk jaar. Napraten kan na afloop onder het genot van datgene wat nog over is.

15.30 uur Fietsspeurtocht

De fietsspeurtocht start vanaf 15.30 uur van 10 á 15 km . In het verleden werd zo’n tocht vaker gefietst en we zijn blij dat deze weer terug is. We gaan van start in kleine groepjes en komen al speurend langs verschillende mooie en passende plaatsen in Maurik in omgeving. De start en finish is bij onze Sint – Maartenskerk.

17.30 uur Multiculturele maaltijd in of bij de kerk

We nodigen mensen met een migratieverleden die in Maurik wonen uit voor deze maaltijd. Aan verschillende van hen hebben we gevraagd om een maaltijd voor 10 personen te maken. We vragen aan enkele gemeenteleden om Hollandse pot te maken. Zo hopen we samen de heel gevarieerde maaltijd te eten.

19.00 uur Oecumenische Vredesvesper

Deze zondag is de laatste zondag van de Vredesweek en dan is het gebruikelijk om een vredesvesper te houden in één van de dorpen. Dit jaar zijn wij gastkerk en wordt deze vesper (avond-kerkdienst) in de Sint-Maartenskerk gehouden en is het tegelijk een mooie afsluiting van ons startweekend.

Een hartelijke groet,

De inmiddels wat uitgebreide startweekend-commissie:

Natanja Smits, Bianca van Beurden, Bertine Brands, Gerrit den Otter, Engelina Marchena en ds. Simon de Kam

Voor vragen en aanmelding: dominee@hervormdmaurik.nl. Tel of app: 06-40098501

N.B. Voor het kerkcafé kunt u een goede buur, goede vriend of familielid uitnodigen!