De gezamenlijke kerken van Maurik organiseren in de eerste week van november het Sint Maartensfeest.  Traditiegetrouw is dit in Maurik meer dan alleen een lampionoptocht.

De kinderen van Maurik worden uitgenodigd om in de geest van Sint Maarten iets te doen voor kinderen die het minder goed hebben.

Dit jaar willen geld bijeen brengen voor de Stichting Nakuru Children’s Project in Kenia. http://www.nakuruchildrensproject.org/

De Stichting’ Nakuru Children’s Project richt zich op het voorkomen en bestrijden van armoede en moeilijkheden van kinderen, jongeren en hun families in Kenia. Het verbeteren en promoten van onderwijs en het helpen toegang te verlenen tot onderwijs aan personen onder de leeftijd van 25 jaar in Kenia. En het waarborgen en bevorderen van de gezondheid van kinderen en jongeren  onder de leeftijd van 25 jaar in Kenia door medische en andere vormen van voorzieningen.

De Maurikse Annemarieke Blankestein is voorzitter van deze stichting en werkt, naast haar werk als promovendus, als vrijwilliger in Nakuru, Kenia om de kinderen te helpen.

De stichting van Annemarieke werkt in nauwe samenwerking met Nyathuna Primary School. Dit is een lokale basisschool in Nakuru. Het project is gebaseerd op een lokale hulpvraag, die altijd door de lokale projectcoördinatoren geïdentificeerd wordt. Dit zijn leraressen die verbonden zijn aan de school, die zich uit liefde vrijwillig inzetten voor de leerlingen uit hun gemeenschap. Zo wordt er gebruik gemaakt van lokale inzichten om gezamenlijk problemen op duurzame wijze op te lossen. De kinderen krijgen ook op school te eten.

Een schoollunch kost € 0,40. Wij willen ieder jaar tijdens de Sint Maartens aktie geld inzamelen voor dit doel.

Vanwege corona kunnen we in 2020 geen Sint Maartenoptocht houden. Wel zal er worden gecollecteerd voor de Stichting ’Nakuru Children’s Project tijdens de kerkdiensten op zondag 8 november. Er zal in beide kerken een gezinsviering gehouden worden. Als teken van verbinding hangt in iedere kerk de helft van de mantel van Sint Maarten.

Voor meer informatie kunt u bellen met Ria Kragten (06 12558646) of Albert Visser (0344-689031