Sint Maarten 2022

“Ieder kind een blijde verjaardag”

Ook dit jaar organiseren de beide Kerken van Maurik een Sint Maarten viering en oecumenische gezinsdienst. Daarvoor worden alle kinderen en hun ouders/verzorgers van harte uitgenodigd.

Het thema van dit jaar is ‘Ieder kind een blijde verjaardag’

Het goede doel dat wij dit jaar steunen is Stichting Second Life. Deze Stichting zet zich sinds 2013 in voor kinderen, die vanwege de financiële thuissituatie geen verjaardagscadeautje krijgen, geen kinderfeestje kunnen geven, geen zwemles kunnen volgen of andere belangrijke momenten.

Wij zorgen ervoor dat het kind mee kan doen met andere leeftijdsgenootjes, door bijvoorbeeld in de klas te vertellen over zijn/haar verjaardagscadeau en kinderfeestje. Ook voor vluchtelingenkinderen proberen we te doen wat nodig is. We stellen het zeer op prijs dat de opbrengst van de actie “Ieder kind een blijde verjaardag” Sint Maarten in Maurik in 2022 bestemd is voor onze Stichting Second Life. Van harte gunnen we dat in de gemeente Buren “Ieder kind een blijde verjaardag” kan vieren.

Wilt u meer weten of een flyer van Second Life inzien? Bel dan tel.: 06-126 223 26 of bezoek onze website www.stichtingsl.nl U kunt ons ook volgen op Facebook: @stichtingsl of Instagram: @stichtingsl. Door een financiële bijdrage te leveren, hopen we een mooie verjaardag voor álle kinderen mogelijk te maken.

Doet u ook mee?

Lampion knutselen op donderdagmiddag 3 november 14.00 uur
Wil jij ook een mooie lampion maken? Doe met ons mee!
Wat? Lampion maken
Wanneer? Donderdag 3 november
Tijd? 14.00 – 15.30 uur
Waar? CBS de Hoeksteen, Homoetsestraat 38A
Kinderen zijn van harte welkom om, onder begeleiding van een volwassene, een lampion te knutselen.

Lampionoptocht op zaterdagavond 5 november 18.30 uur

Loop met je zelfgemaakte lampion mee met de optocht.
Wat? Lampionoptocht
Wanneer? Zaterdag 5 november
Tijd? 18.30 – 19.30 uur (inloop vanaf 18.15 uur)
Waar? Sint-Maartenskerk, Kerkplein 1 te Maurik

We starten in de Sint Maartenskerk met een gezamenlijke opening. Vanuit de kerk lopen de kinderen met de mooi versierde lampionnen, via de Katholieke kerk, een route door het dorp. Om vervolgens af te sluiten in de Valentijn.

Oecumenische gezinsdienst op zondag 6 november 10.00 uur

Wat? Oecumenische gezinsdienst
Wanneer? Zondag 6 november
Tijd? 10.00 uur
Waar? Sint-Maartenskerk
Vergeet je lampion niet mee te nemen!
We zien u/jullie graag tijdens het Sint Maartenfeest.

Hartelijke groeten, Organisatie Sint Maarten Maurik 2022.
Informatie bij ds. Simon de Kam 06-40098501