HJM avondmaal kinderkerk (2)Avondmaal met de kinderen

In 2014 is met de gemeente het besluit genomen om de kinderen ook deel te laten nemen aan het Heilig Avondmaal in onze gemeente. Wij hebben daarbij wel afgesproken dat het goed is om de ouders én de kinderen hier op een goede manier op voor te bereiden, om de kinderen bewust te maken van de betekenis en inhoud van het Avondmaal.

Samen met de Kinderkerk is sindsdien gewerkt aan deze voorbereiding, waarbij er tijdens een viering van het Heilig Avondmaal in de kerk, ook in de kinderkerk aandacht was voor het Heilig Avondmaal. Hierbij was ook steeds de jeugdouderling aanwezig.

Op zondag 16 oktober 2016 is het dan zover. De eerste viering mét de kinderen in de kerk.

Ter voorbereiding en ter informatie, kunt u de liturgie zoals deze tijdens de vieringen met de kinderen gebruikt zal worden, downloaded op deze site: Liturgie viering met kinderen

Maar niets is verplicht natuurlijk! De keuze om kinderen al dan niet deel te laten nemen ligt geheel bij de ouders! Elke keuze daarbij is goed, zolang er maar over nagedacht is.