Kerkplein_8_Voormalige_pastorieOns verenigingsgebouw aan het Kerkplein, nummer 8, is oorspronkelijk gebouwd als pastorie voor onze gemeente. Al sinds lange tijd wordt deze echter niet meer bewoond door de dominee.

Het gebouw wordt nu vooral gebruikt als verenigingsgebouw voor activiteiten rondom de kerk. Zo is er elke zondagmorgen een oppasdienst voor de allerkleinsten en komt de kinderkerk hier elke zondagmorgen bij elkaar. Maar ook de jongeren van 12 jaar en ouder komen elke 14 dagen in het gebouw bijeen tijdens de kerkdienst.

Naast deze activiteiten op zondagmorgen is het gebouw ook de rest van de week in gebruik voor de kerk. Sinds kort heeft onze nieuwe predikant een werkkamer in gebruik in het gebouw, waar hij op maandag en donderdag te vinden is. Maar ook de Hervormde Vrouwengroep “Weest getrouw” en de ouderen soos, komen elke week bijeen. Vaak zijn er ‘s avonds vergaderingen of gespreksgroepen, maar ook de lokale verenigingen maken gebruik van het gebouw. Accordeonvereniging “De Aria’s” repeteren elke week in één van de ruimten van het gebouw.

Eén van de voorkamers wordt verhuurt aan een therapeut voor voetreflex-therapie en lichaamsmassage. En in het verleden heeft er een natuurvereniging gebruik gemaakt van een deel van het gebouw.

Verhuur

Er is ook de mogelijkheid een ruimte te huren voor (kleinschalige) feestjes en bijeenkomsten.  U hebt dan de beschikking over de mooie voorruimte met een aangrenzende keuken.

Geïnteresseerd in de mogelijk voor u? Informeer gerust bij de beheerder van het gebouw, mevr. Mariëtte Smits, tel. 06 118 455 95, of per mail: mariettesmits_1993@hotmail.com.