tienergroepDe Tienerkerk!

Sinds 2016 hebben wij elke 14 dagen twee enthousiaste groepen tieners die tijdens de dienst bij elkaar komen in hun eigen ruimtes in het Verenigingsgebouw. De tienerkerk is opgesplitst in twee groepen, afhankelijk van de leeftijd van de tieners.

“Jongere” Tienerkerk
Kinderen op de basisschool naar groep 8 gaan, zijn al van harte welkom in de Jongere Tienerkerk. Voor jongeren rond de 12 jaar veranderd er al een heleboel in hun leven. Ze komen langzaam in de puberteit, nemen afscheid van de basisschool, komen in een hele nieuwe wereld van het voortgezet onderwijs, nieuwe vrienden, etc. Het zou dan goed zijn wanneer er binnen de kerk een stabiele basis is waarop ze terug kunnen vallen, namelijk hun tienergroep! Vandaar dat kinderen in groep 7 van de basisschool al overstappen van de kinderkerk naar de tienergroep.

“Oudere” Tienerkerk
Gemiddeld genomen gaan kinderen van 15 jaar over naar de oudere tienerkerk. Soms hangt dat erg af van de wens en de persoonlijke ontwikkeling van het kind zelf. In de oudere tienerkerk wordt er wat meer aandacht besteed aan onderwerpen voor de oudere tieners.

Voor beide groepen geldt: wil je een keer meedoen? Dan ben je van harte welkom! Kijk in het rooster van onze vieringen op welke zondagen er tienerkerk is.

Mocht er iemand zijn die denkt: “wat een goed initiatief, ik zou het erg leuk vinden om daar mijn steentje aan bij te dragen”, dan horen wij dat natuurlijk ook graag!

Neem dan contact op via: tienerkerk@pgmaurik.nl